Charita Česká republika

Regional Manager

Vladislavova 1460/12, Praha - Nové Město Plný úvazek Co nejdříve výběrové řízení
Kontaktní osoba
Gabriela Ioanidu

HR generalistka
Tel.: 296 243 330 E-mail: gabriela.ioanidu@charita.cz

Ahoj,

vím, že člověk si v jisté fázi kariéry říká, zda to, co dělá, mu přináší radost a dobrý pocit. Zda to, co dělá, někam směřuje a má smysl. Také já jsem si v jednu chvíli řekl, že bych rád byl po delším čase v zahraničí s rodinou v Praze a pracoval na něčem, kde jsou vidět výsledky.

Tak přesně vypadá naše práce. Naše zahraniční angažmá se teď odehrává v 8 zemích jako jsou Zambie, Irák, Ukrajina, Gruzie a další. Máme v současné době ve světě více než 250 zaměstnanců a v Praze je nás v oddělení 25. Přispíváme k tomu, aby lidé v různých částech světa měli podmínky k tomu, aby si v mnohém dokázali pomoct sami. Aby se jejich životy mohly proměňovat k lepšímu. Víme tedy, pro koho svou práci děláme, a že to, co děláme, má smysl a velký přesah. Podívej se na náš web svet.charita.cz nebo facebook a přesvědč se sám.

Baví mě to. Mám kolem sebe skvělé kolegy, se kterými se snadno na věcech dohodneme, a zároveň umíme společně zařídit, aby se věci hýbaly dopředu. Charita ČR je i přes složitou dobu, kterou všichni procházíme, velmi úspěšná. Jsem orientovaný na výsledky, mám rád dynamiku, společné tvoření a vymýšlení. Práce je sice hodně, ale domů chodím s dobrým pocitem a druhý den (i když sám velmi nerad vstávám) se do práce zase těším.

K tomu, aby i nadále všechno dobře fungovalo i v programovém managementu některých zemí jednoho z našich regionů (konkrétně regionu Blízkého východu a jihovýchodní Asie), potřebuji Tvé zkušenosti a Tvou pomoc. Hledám parťáka, který umí strategicky přemýšlet, být aktivním partnerem vedoucím našich zahraničních poboček, hledat funkční řešení a zároveň být dobrým šéfem šikovným lidem, kteří mají tady v Praze na starosti jednotlivé země, ve kterých působíme.

Pokud máš zkušenosti s projektovým a programovým managementem (ideálně rozvojových projektů), víš, jak budovat pevné vztahy s partnery a donory, přicházet s inovacemi a přemýšlet o nových příležitostech, pak jsi ten správný člověk pro nás.

Můžeme Ti nabídnout respekt ke Tvé práci, velmi otevřený a férový přístup, důvěru a radost z toho, že se věci daří posouvat kupředu. Finanční odměna sice nebude taková jako v korporátním prostředí, ale snad to pro Tebe bude ok.

Tak co, jdeš do toho? Pošli nám prosím svůj životopis a Tvůj motivační dopis. Kdykoli se doptej na věci, které Tě zajímají, a které se do tohoto dopisu a popisu pozice níže nevešly. Všechny dopisy si osobně (a rád) přečtu.

Jirka Škvor
vedoucí oddělení rozvojové spolupráce a humanitární pomoci


I. Information about the position

Name of position: Regional Manager
Expected length of employment: 1 year, then an open-ended contract
Type of position: Full-time
Place of employment: Prague, Czech Republic


II. Organizational context

Caritas Czech Republic (CCR) is a non-profit organization that operates abroad, in the context of humanitarian aid and development cooperation. It is a respected member of Caritas Internationalis and Caritas Europe network.
Regional Manager is in charge of supervision and development of respective CCR country programmes in line with organization´s strategic priorities, guiding principles and local needs.

III. Essential job functions

General management and coordination

  • Overall supervision of the implementation of country programs/ operational plans in line with CCR regulations and manuals
  • Supervision and output quality control of CCR projects
  • Regular reporting to Head of Department (HoD) and close cooperation with the members of senior management team (Finance, Communication, MEAL Unit, etc.)

Project implementation support and monitoring

  • Supervision of Country Directors and Desk Officers in their assigned tasks related to Project implementation support and monitoring
  • Regular check of results and objectives´ achievement


Human resources management

  • Overall management of the team of Country Directors and Desk Officers responsible for each country programme
  • Regular performance evaluation
  • Contribution to selection of new Country Directors/ Programme Managers (to be approved by HoD)
  • Approving selection/ dismissal of local office staff

External relations

  • In cooperation with respective Country Directors monitor grant opportunities on local level and coordinate this activity with Institutional Funding Coordinator
  • Pro-actively search for new funding and other opportunities and suggest/ execute steps toward development of CCR missions (i.e. "selling" finalized proposals instead of mere responsive approach (just waiting for donor´s calls for proposals))
  • Initiate and significantly contribute to formulating project proposals in line with the country context and the respective Country Strategy; provide leadership in proposals´ development
  • Contribution to development and maintenance of productive relationships with donors, governments, partner organizations, diplomatic missions, potential donors (especially on high level)
  • Contribution to successful negotiation of partnerships and strategic cooperation


CCR country programs development

  • Country strategies´ development (supervision of elaboration and update of respective country strategies)
  • collecting updated information about respective regions (social, political situation in the countries, existing and emerging needs, donor´s policies) from HQ desks and missions
  • proactive searching for new opportunities and suggesting steps toward development of CCR country programs and respective missions

IV. Minimum requirements

  • Experience in programme or project management for at least 4 years (ideally in humanitarian and/or development context)
  • Proven experience in managing teams of at least 5 people
  • Experience in project proposal writing and reporting to institutional donors (preferably EuropeAid, ECHO, CZDA, etc.)
  • Mature, reliable personality with ability to make decisions and work independently; if coming from another background readiness to learn and orientate quickly and demonstrate strong motivation to change a career direction
  • Excellent communication skills in written and verbal English, Czech is a bonus
  • Strong leadership, ownership, problem-solving and analytical/critical thinking skills
  • Straightforward communication
  • Ability to work in a diverse team, managing stressful situations and results orientation
  • Work experience in a developing country
  • University graduate, ideally in the field of international relations, development cooperation, etc.
  • Valid EU residence permit

V. What we offer

  • Gross yearly remuneration based on experience and competencies
  • Approved projects bonus
  • The position is based in Prague. The package does not include compensation of costs related to the stay in Prague
  • Creative work with significant space for one´s initiative
  • Opportunity to boost CCR development and humanitarian programmes in several countries
  • Opportunity for professional growth
  • Project approval bonus
  • 25 days of paid leave in addition to official public holidays in the Czech Republic
  • Background of one of biggest players in the sphere of development cooperation in the Czech Republic
  • Stable, well-established organization with a long experience in the field of development cooperation
  • Good team spirit
  • Food allowance CZK 1 600/month
  • Multisport card
  • 2 days of sick day/ year
  • high flexibility in combining work from office and home
  • Business trips
  • Access to training opportunities
  • Career development in a value-driven professional organization, suitable especially for dynamic professionals
  • Open-minded senior management team welcoming pro-active and innovative approach

VI. How to apply

Qualified candidates may send their applications to an e-mail address jobs@caritas.cz. The application must include a 1-page motivation letter and a maximum 4-page CV. As the subject of your e-mail please type “Regional Manager"
Applications will be reviewed on a rolling basis.

NOTICE: Only shortlisted candidates will be notified. The selection procedure may be changed or cancelled anytime.

In accordance with Regulation (EU) No 2016/679 of the European Parliament and of the Council on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46 / EC (General Regulation on the protection of personal data) GDPR "); hereby declare that I agree with the processing and storage of my personal data contained in my CV and other attachments and I agree with their use for the purposes of the selection procedure. This consent is granted to Charita Česká republika for one year from the date of sending the CV.